Het bouwveld bestaat uit 2 rug-aan-rug liggende percelen, ieder met een eigen ontsluiting. Langs de drukke Brusselsesteenweg worden 3 appartementen voorzien op een handelsplint. Langs de Laurierstraat wordt een duplexappartement georganiseerd. Ondanks het ruime parkeeraanbod langs beide straten dient de organisatie van de parkeerbehoefte op eigen terrein te gebeuren, ontsloten vanuit de Laurierstraat.
De plint wordt daarom deels versneden in functie van een langgerekte parkeeroplossing. Hierdoor wordt een verstarde gevelplint, bestaande uit een gesloten garagefront, vermeden. Bovendien wordt de toegang tot het duplexappartement, evenals de bergingen en het tellerlokaal van de wooneenheden vanop dit binnengebied georganiseerd.
Langs de Brusselsesteenweg wordt een handelspand voorzien, strategisch uit de plint weggesneden, zodoende tweezijdige daglichttoetreding te garanderen en het zicht op het achterliggende parkeervlak te vermijden. Alle technische voorzieningen worden in een excentrisch gelegen volume ondergebracht dat bovendien de bovenliggende appartementen ontsluit.